Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

måndag 7 juni 2010

Någon har flyttat in i min mage!

Ja, det är sant! Lill* bebis är beräknad till 10 december preliminärt, så det kan bli en underbar födelsedagspresent till mig som fyller den 8:e. Såå efterlängtad och välkommen! Lillkrabaten därinne har hunnit bli 8,5 cm lång från huvud till rumpa. H*n har hunnit oroa oss några gånger, men allt ser bra ut!
Denna bild är tagen förra måndagen, då jag åkte in för en extra kontroll. Idag blev det ytterligare en koll då jag blödde i helgen, men bebis var väldigt livlig, rörde på sig och ville inte alls vara still så man kunde mäta den ordentligt. Är dock ordinerad vila och absolut inga tunga lyft den närmaste tiden.

Känslan av att ha någon som växer därinne går inte att beskriva. Symtomen på graviditeten har avtagit då vi nu är i vecka 14, men det har varit helt okej att vara dödstrött och illamående, plus en del andra krämpor - det leder till en efterlängtad bebis :)

Om någon av er som läser har kontakt med någon av mina elever, så ber jag er att jag inte säga något åt dem än. Jag tycker inte att de behöver veta något innan vi går på sommarlov.

//En mycket lycklig jäsande Stina

3 kommentarer:

Catti sa...

GRATTIS!!! :) Kram Catti

Ida sa...

Grattis.. igen för typ 100.e gången =)
Är såå otroligt glad för eran skull, fast de har jag ju åxå hunnit säga några gånger, hi hi =)
KRAM!!!

Vida sa...

Först och främst grattis!!

Jag har blivit tipsad om dina fina armband från cloudberrie och jag skulle gärna vilja beställa ett från dig så nu vill jag gärna komma i kontakt med dig.. har du en mail jag kan kontakta dig på?

Mvh

Liv