Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

torsdag 24 april 2008

Räddande änglar

Det finns personer i ens liv som gör allt så mycket bättre. Förra veckan trodde jag att jag skulle stånga in huvudet med kraft i den berömda väggen. Min underbara svärmor bad oss följa med till fjällen under helgen. Det var helt ljuvligt att komma iväg. Jag, Robert och svärföräldrarna, sol, vita fjäll, tystnad, lugn och ro. Jag fick till och med två harrar! Det var inte illa för att vara jag.

Kom tillbaka med en helt annan sinnesstämning. Det är stressigt än, men helgen räddade mig.

Det finns fler i mitt liv (än Robert och svärföräldrarna) som är värda allt guld!

* Mamma - som alltid finns där och stöttar
* Mormor - världens bästa mormor!
* Släkten: mostrar, morbröder, kusiner - underbara!
* Vännerna
* Micko, Marina och lilla Tjohalia (Carolina)
* Eva - som gör att man orkar med jobbet och får en att skratta då man är som tröttast och mest less!

Tänk om man inte hade dem, då hade livet känts väldigt fattigt...

Ni är guld värda! Stor kram till alla och envar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch det låter ju inge kul att du har så stressigt med jobbet. *skickar en liten kämpa-på-kram* Låter som att du haft en riktigt härlig helg till fjälls i alla fall. Kan tänka mig att man behöver såna helger lite då och då när man har ett sådant jobb som du har. Så man kan slappna av helt och bara vara och inte fundera och oroa sig över jobbet. Man behöver ju helg och helledigt även som lärare :-) Här i stockholm har vi det bara bra. I helgen kom sommaren, vi hade 19 grader i skuggan och strålande sol - äkta bikiniväder! Och Alvin han växer som ogräs och lär sig nya saker varenda dag. Nu ska vi sätta i oss lite frukost och sen ska vi ge oss ut på en liten promenad. Hoppas livet känns lättare för dig den här veckan och se till att ha en riktigt skön valborg! Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

God morgon min vän!

Måste börja med att säga: TACK för att du finns och sprider glädje i min vardag! Utan dig på jobbet skulle jag ha rusat med expressfart in i den "berömda väggen" nu... say no more!

Idag känns livet lättare och jag är mycket piggare, så det finns hopp om att det kan bli en bra & utvilade helg. Jag tar det lite lugnt idag och hoppas vara helt på G igen i morgon. Sov 7 timmar igår efter jag åkt hem från jobbet... vi HAR ett bar jobb va?! (IRONI)

Nä vännen, nu SKA vi ha ett par toppen dagar och vara LEDIGA! Njuta och bara vara, det är vi väl värda.

Sound of Music blir toppen, tror jag! Njut för mej med!

Ha en fortsatt fin helg i solen och var rädd om dej!!!

STOR KRAM från Eva