Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 5 oktober 2008

Fastan är över

... och jag mår bättre än nånsin. Sedan 21 maj har jag tappat 17,4 kg och mår som en prinsessa. Fastan gick hur bra som helst (gick ner lite mer än så, men nu när jag börjat äta så fylldes magen på igen så att säga). Hade ingen huvudvärk eller illamående eller sådär, det enda var att jag frös väldigt mycket. Började trappa upp med mat igen igår, och det gick utan problem. Nu blir det att fortsätta med GI fullt ut. Ska äta räkor ikväll, drömde om att få äta räkor under hela fastan, så det ska bli gott! Mysa lite med darling när han nu kommer in från garaget.


I fredags när jag kom hem stod en bukett med 10 STORA ljusrosa rosor på bordet. Ibland överraskar han faktiskt :) Ler så fort jag ser dem. Har tyvärr slut batteri i kameran, men jag ska ladda den så ska ni få se så fina de är.


Jo, om vi återgår till denna dag, har fått massvis gjort!


* Röjt i förrådet, en massa halvtomma kartonger borta

* Tvättat kläder

* Hängt upp tavlor (kommer också kort senare)

* Bytt till vinterdäck

* Haft "lunchbjudning" för karlarna i garaget + Jenny

* Plockat undan ute, de sista amplarna åkte på komposten idag

* Beställt julgardiner (och lite andra också :) )

* Promenerat med hunden


Jisses, det var en hel del det :)

Mycket energi efter fastan, kommer definitivt att fasta igen. Kroppen mår så otroligt bra av det! Förhoppningsvis kommer min spikmatta imorgon eller i i övermorgon. Spännande! Nu står bastun på uppvärmning, så jag ska kura in mig där. Blev rätt kall då jag bytte däck, var så blött ute också!

Dags för mangoglass nu, och sedan bastu alltså. Ha en fin kväll!

1 kommentar:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Jag "slarvläste" sista raden och fick den till "dags för magdans" tssss :)))
HÄRLIGT med så mycket energi!!!
Jag kände mig riktigt smittad av dig idag. Det känns som en positivare veckostart nu.
Det ska bli sååå spännande att höra om spikmattan!
Hoppas du inte blev jätte sjuk i em, håller tummarna att vi ses i morgon.

STOR kram från Eva