Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 28 september 2008

I hälsans tecken

Tredje helgen i hälsans tecken är avslutad. Äntligen! Om man nu får säga så. Hur mysigt och utvecklande det än har varit, så har det också inneburit att jag ej varit ledig på en månad. Nästa helg ska jag boka in en dag, där jag helst går i nattlinne hela dagen, bara ligger i sängen/soffan, och inte gör något vettigt alls. Troligen kommer jag inte att göra så, men man kan ju drömma :)

Stora sjöfallets andra helg var INTRESSANT. Jag hade inte lika mycket bokningar, utan hann med några egna behandlingar. Jag har varit på chakrabalansering, healing, OH-reading och massage. Chakrabalanseringen var underbar, men vill ej gå in på detaljer. Det var väldigt personligt. Healingen likaså, helt underbar känsla efteråt. OH-reading är att spå i kort, trodde inte ett dyft på det när jag gick dit, men NU tror jag kan jag säga. Helt otroligt hur korten hamnade och vad de förmedlade. Massagen var HÅRD, jag är fortfarande blågul!
Och här har vi min födelsedagspresent av min mor. Jag ringde upp henne och sa att jag kommit på en sak jag önskar mig, och jag har beställt den precis. Det är en indisk spikmatta med 6000 "spikar" som ska få en att må bättre. Verkar väldigt intressant.

Jag har idag varit på en individuell lektion i Feldenkrais-metoden också, då vi haft hälsohelg här hemma i byn i helgen. Det var en upplevelse och jag fick en stor insikt i hur jag kan påverka hur jag mår i min kropp, bara genom att stå och gå på ett annat sätt. Jag höll på att tappa hakan då hon berättade saker. Ska gå kurs med henne den 9:e november. Intressant är ordet för denna metod!

Och nu har jag bestämt mig, nu ska gifterna ut ur kroppen. Imorgon ska jag trappa ner på maten (har börjat redan idag vid lunch), bara äta frukt och grönsaker, för att på tisdag börja fasta. Jag känner att min kropp behöver en rejäl genomrensning och att magen får vila och rena sig. Vi får väl se hur länge jag klarar det, men siktet är inställt på minst tio dagar. Och det sägs att de som har svårast för att genomföra fastan behöver det mest, så vi får väl se.

Nu en promenad med Ceasar i alla fall. Ha det gott!

1 kommentar:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Oj här händer det mycket! Spännade! Så du föll för mattan, det ska bli intressant och höra vad du tycker. Jag pratade med en vän i Luleå igår som också hade köpt den och hon var toppen nöjd!

Förkylningen vill inte ge sig... men nog måste jag väl våga boxas ändå i morgon? Siktar på det och hoppas att kroppen är med.

Sov sött!
Kramar från Eva