Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

tisdag 9 september 2008

De kära små barnen

Måste bara berätta. Var i fredags och hälsade på sambons bror med familj. Agnes har hunnit bli tre veckor och jag satt och höll henne i famnen. Storasyster Carolina frågar mig:

- Stina, vill du ha en bebis?
- Ja, svarade jag.
- Men då är det ju bara att du och Robert gör en!
- Även om man vill ha en bebis så kanske inte alla kan få en, svarade jag.
- Jo! Alla pojkar har baciller på snoppen, fick jag till svar.
- Men bacillerna kanske är sjuka och då blir det i alla fall ingen bebis, försökte jag med.
- (Carolina knycker på huvudet, näsan i luften) Och vad vet DU? Robert kanske redan har stoppat in en!
- (Jag skrattar) Men då måste jag ju få en rund mage.
- Meh! Det har du ju redan!

Haha, hon är för härlig alltså! Här ska man inte komma och försöka tala om att man inte är med barn. Jag kanske bara inte vet om det, Robert har planterat en där i alla fall, utan min vetskap. Hon vet mer än hon förstår, lillpigan!

Igår var vi på boxning igen, superkul! Nu var det rätt ledare också, så vi fick göra roligare övningar. Ser fram emot torsdag, då är det dags för gympa igen. Vi fick jättebra kritik och de var jättenöjda och skulle dra dit fler folk. Blir perfekt!

2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Barn är så härliga! Så underbara kommentarer från hjärtat. Hon kommer nog att skratta lika gott en dag i framtiden när du "påminner" henne om vad roligt hon sagt :)

Boxen är toppen!!! Jag är så glad att du dragit med mig dit och jag riktigt längtar till måndagarna, trots att det annars är veckans tristaste dag. Idag har jag träningsvärk! Magen, handlederna, överarmarna.

Stor kram från Eva

♥ cloudberrie ♥ sa...

du är utmanad, se min blogg ;)