Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

onsdag 17 september 2008

Kost och hälsa i Stora Sjöfallet



Helgen tillbringades uppe i Stora Sjöfallet på kost- och hälsahelg. Kom upp på fredag kväll, svidade om till kvälls-stass och gick på mingel och vinprovning. Därefter blev det underbar middag, rödingfilé på en bädd av vitvinsångade rotsaker *mums* Lagom trött dråsade jag i säng. Lördag morgon kl. 7 var det dags för Qi Gong, underbart skönt! Därefter frukost och så masserade jag hela dagen lång (10.00-18.45). 20 minuters rast för att kasta i sig mat, snacka om att det var skönt då man masserat den sista. Gick i bastun och varvade ner, och sedan var det klänning på och lappländsk buffé. Åsa Persson alias Belinda Bengtsson underhöll.

Jag skrattade så jag nästan fick kramp i käkarna. Hon är ljuvlig och bjuder verkligen på sig själv!

Söndagen hann jag också med att massera i fyra timmar, därefter lunch och hemfärd. Åker upp igen på fredag, men tar då tjänstledigt halva dagen och ska byta behandlingar med några stycken däruppe. Så fredagen blir lite massage, och så ska jag själv på healing och chakrabalansering. Ska bli verkligt intressant!

Hela mitt tänk kring kost och hälsa har förändrats sen jag var så trött och slut i våras att jag insåg att något måste göras. Jag äter enligt GI (snart -14 kg) vilket gör att jag mår såå bra, jag har börjat träna boxning, promenerar, leder gympa... Dessutom har jag ändrat hela mitt tänk, och tar mig tid till att stanna av, göra avslappningsövningar och landa under små korta pauser under dagen. Mitt liv är prio ett, inte jobb och måsten, men ibland måste jag fortfarande bromsa upp och fundera kring vad jag håller på med. Jag är på väg, och börjar bli mer och mer nöjd med vad jag själv åstadkommer för att må bättre. Det är ingen annan som kan göra det för mig, jag är ansvarig för hur jag mår. Först när jag mår bra, kan jag få andra att må bra. Jag har nått en stor självinsiktsfråga och jag är glad att jag gjort det redan nu, och inte om tio år.

1 kommentar:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Sjöfalls helgen verkar ha varit riktigt härlig! Belinda är ju toppen!

Ja du har verkligen varit super duktig på att ta tag i dig själv och du har lyckats toppen bra! -14 är kanon!!! Som jag sa till dej idag är det dags att se över mig själv igen, något är fel, såhär trött ska jag inte vara... nog för att det ÄR höst och mörkt. Men det är nåt mer. Precis som du säger har man ett val själv och ingen annan kan göra förändringen till en, den måste man ta tag i själv. För hälsan ÄR det viktigaste! Men med det jobb vi har känns det ofta som att man inte får ha ett liv vid sidan om skolan... Jag tror vi skulle kunna jobba dygnet runt och ändå känna oss otillräckliga. Så någonstans gäller det att man själv hittar en "något så när nöjd nivå". Sen underlättare det ju om man slipper chefa själv... tyckte så synd om dej på konferensen idag!!!

Kanska är det dags för lite yoga och meditation i skolan med? Funderar på om det skulle gå att göra på tex livsviktigt? Men detvar ju det där med tiden... när ska vi hinna planera allt vi egentligen vill?!

Syns i morgon, det blir en bra dag!

Stor kram från Eva