Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 22 mars 2009

En på 100 000

I torsdags fick jag en tulpan av svärmor: "Den här är väldigt speciell, så jag sa åt Robert att ta med den åt Stina för hon är lika speciell" sa hon. Otroligt snälla ord, otroligt ovanlig tulpan! På deras 100.000 plockade tulpaner var denna den enda av det slaget som kom upp. Kolla bladen, de är så vackra!



Jag har nu blommande pelargoner i köksfönstret, så nu börjar verkligen sommaren närma sig.
Och mina odlingar verkar ganska livskraftiga, de flesta sorterna jag satt hittills har börjat titta upp!

Ett litet kungsljus

Hittade denna bild när jag lade över foton från kameran. Det är utsikten från vår balkong en eftermiddag då solen började orka sig upp en bit igen!
Ceasar blev ännu sämre efter mitt senaste inlägg, och vi fick åka ner med honom till Gammelstad djursjukhus där han lades in på måndagen. Fram till onsdag var det osäkert om han alls skulle klara det, men på torsdag fick vi hämta hem honom. En otrolig lättad! Lillhjärtat hade hjärtsvikt, lunginflammation och möjligen en muskelsjukdom i käkarna. Idag har vi dock promenerat 6-7 kilometer och han traskade på, väldigt skönt!

1 kommentar:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad VACKER blomma! Så klart att du är speciell, håller med din svärmor.

Vad FINT du har i ditt fönster! Kan du "Home Styla" hos mig med :)

Ja vad skönt att det gick bra för din söta Ceasar.

Syns i morgon!

STOR KRAM från Eva