Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 26 april 2009

Köns"förbistring"


Måste bara berätta. Igår bad jag min käre sambo att handla med tamponger när han åkte till affären. Han kom hem med den "största" storleken som finns (jag visste inte ens att de fanns!). Jag fnittrade till lite, och sade att de var riktigt rejäla. Svaret blev: "Jadu, du kanske ska åka och köpa extra hårda tändstift till min skoter då". Jag har skrattat gott åt det hela dagen igår. Självklart kunde inte han veta vilka han skulle köpa, och jag bara tog för givet att han skulle köpa rätt. Hur många gånger i livet har han behövt köpa sådana förut? Språkförbistringar har man ju hört talas om, men nog förekommer de inom andra områden också!

Det ser ut att ha börjat regna ute. Det får mig osökt att börja tänka på sommaren, och mina projekt. Det blir mest troligt att måla huset, och så väntar jag ju med stor förhoppning på mitt blomland. Vad har överlevt? Vilka av lökarna kommer att komma upp? Snödroppar är en stor favorit, och jag hoppas verkligen att de dyker upp nu när snön snart är borta från landet. Det finns också krokusar nedgrävda, och kungsängslilja. Kungsängsliljan är nog dock att hoppas på för mycket. Zon5-blomma i zon8, njaa?

Stjärnflockan ska dock komma igen, härdig i zon 8

Ha en härlig söndag!!

2 kommentarer:

ida sa...

jo de känns jätte skönt att han sover gott om natten nu, kul de där med tampongerna =)
kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Fnissar! Ja du, språket är toppen! ;)

Vad fin Stjärnflockan är!

Kram från Eva