Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 14 juni 2009

"Nytt" hus

Oj! Det känns som att det var såå länge sedan vi bodde i denna lilla stuga.. men det är bara drygt ett år sedan vi flyttade därifrån. I exakt ett år bodde vi där, innan vi flyttade in i vårt alldeles eget hus! Då såg huset ut såhär...
Och nu är det som ett helt nytt hus. Robert spikade klart nya bron i veckan så nu börjar den också få samma färg som huset...

Balkonggolvet har antagit en ljus härlig färgOch baksidan har också börjat bli ljusareRabatten närmast huset grävde jag ur förra sommaren. Många sorter har kommit tillbaka, och några har jag planterat dit i år.
Aklejan "Nora Barlow" är ny för i årOch stora blomlandet har också vaknat till liv. Ser fram emot att få se det växa till sig mer i år


Huset ändrar färg, och blommorna börjar grönska mer och mer. Det känns ljuvligt. Mitt ljusa balkonggolv gör mig glad. Där ska det vara trasmattor på golvet sedan, och fullt med blommor överallt. Härligt!

Imorgon jobbar skolfröken sista dagen och tar därefter sommarlov. Allt känns himla bra nu!
Stor kram

3 kommentarer:

Nordic Light sa...

Hej!

OJ vad snyggt det blir. Har verkligen hittat dom rätta färgerna. Härligt att se när det börjar att grönska i rabatterna.

// Marina

♥ cloudberrie ♥ sa...

TUSEN TACK för idag snälla söta helt underbara Stina!!!! Jag var helt eld & lågor då jag kom hem från er och full av inspiration för att "ta tag" i min egna trädgård och "byggkaos".

Jag sa till Lollo när vi satte oss i bilen: "Himmel vad FINT hus de har Stina & Robert! Det är verkligen så VÄLKOMNANDE och det ser så hemtrevligt ut!!!!"

Jag bara ÄLSKAR er husfärg, såååå fint! Och du, massagerummet är ju bara såååå FINT!!! Love it!
Åsså alla dina fina blommor och alla rosor och alla rosporslinssaker och så gulleplutten Ceasar... ja du hör- jag är LYRISK! :)

STOR STOR kram från Eva

ida sa...

gud vad fint huset blev!!! vad du är flitig =))
kraaam