Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

tisdag 2 juni 2009

Normalt kvinnlig

Jag gjorde ett test på facebook, om hur kvinnlig jag var. Detta blev svaret:

Du är den normala kvinnan - som klarar sig utan plastikoperationer för att se bra ut! Du klarar dig i ur och skur och lyckas ständigt med dina uppdrag. Din karriär går bra, du har hela livet framför dig. Du är lagom kvinnlig, du ses vara naturlig utan att du behöver rulla dig i kodynga, utan håller dig fräsch. Keep going!
Det stämmer nog ganska bra. Bryr mig lite, men det är inte hela världen.
Gick hem tidigt från jobbet idag. Körde mina lektioner, sedan hem. Har ingen röst, känner mig rätt orkeslös och trött. Tror kroppen börjar säga ifrån när man varit igång 07-22 varje dag rätt länge nu. Det började med veden - kapa, klyva och stapla. Sedan tog målningen vid, och så ska man försöka hinna med att hålla det okej inne också.
Har de senaste dagarna funderat på en sak... Varför har vissa människor så stort behov av att trycka ner andra för att själva få må bättre och framstå som "bättre"? Att påtala det som inte är "perfekt" hos/med någon, bara för att få tala om det? Inte ha någon direkt anledning till att ens yttra det egentligen. Det stör mig, och sårar... även om jag vet att problemet egentligen inte ligger hos mig.

3 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Jag tycker du är toppen!!!
Utan dig skulle jag inte ens orka arbeta vidare. Du betyder massor!!! och du är perfekt precis som du är.

Jag hoppas du får en TOPPEN helg och verkligen vilar upp dig, det behöver du. Inga måsten, inga krav. NJUT! Du behöver det.

Håller med dig angående analysen av människor. Jag hoppas att jag inte är den du syftat på, säg till isåfall! I stessen nu på slutet kan jag verkligen bli elak... kände det igår och därför gick jag hem så att alla slapp mej och mitt dåliga humör...

var rädd om dej!!!

STOR kram från Eva

Ida sa...

Hej du kvinna med gröna fingrar...
Skulle behöva lite tips på frön som jag kan plantera nu som kommer upp nästa sommar och sommarn efter den och den efter den och... ja du fattar =) Jag har ju tyvärr inte så gröna fingrar, som du vet, så jag vill ha de så lätt som möjligt =)
Kraaaam till fina du!!!!

Ida sa...

Tack för svaret om fröna =)Ska komma ut å köpa lite plantor som du sa, du ser va lite man vet... kanske därför jag aldrig lyckas ;)
eller jo, de kom upp en jätte fin blomma nu när de var så varmt, såg ut som en tulpan men de var det inte för de har jag aldrig planterat =) Mitt bland alla små-stenar som vi satt runt huset mot grunden när vi tog bort "ogräs"-rabatten, där stod den så fint i nån vecka innan den frös ihjäl. Så EN gång har jag lyckas (omedvetet) =))
Hör av mig när vi kommer ut!!
Kram