Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

lördag 23 maj 2009

Framsidan börjar byta färg

Imorse när jag vaknade vågade jag knappt känna efter hur blåslagen jag var, men icke! Mådde prima, så kl. 07.00 stod jag ute och började måla det gråa på framsidan.
Den gamla färgen, här kan vi prata om fyra nyanser av brunt!

Och efter dagens målning, så ser det ut såhär! Nu hör nya garaget mer ihop med huset, det har ju bara varit i nyträ sedan förra hösten då det blev klart.
Visst blir det snyggt?! Det är som ett helt annat hus, MITT hus (och Roberts förstås, men han bara jobbar och har inte hunnit ta i en pensel än). Det ser dassigt ut i färgerna nu, men det är för att det började regna precis när jag var klar med målningen. Passade då på att åka till växthuset och gjorde i ordning sommarens balkonglådor.

Balkonglådor

I mitten har jag en Littletunia 'Breezy Pink', och som andra blommande blomma, min favorit - grusnejlika. Längst ut i kanterna Nepeta som kommer att hänga med långa revor nedåt. Till det provar jag en ny sorts "bladväxt" i silver som lyfter fram det rosa.

2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vilken SKILLNAD!!!
Supersnyggt tycker jag att det blir och riktigt hemtrevligt, inbjudande och Stinas hus- solklart!

STOR kram från Eva

Ida sa...

Men lilla vännen du hade verkligen änglavakt med den där sablars byggställningen, vill inte ens tänka på hur illa de kunde ha gått!
Va fint huset blev!!!
Ska komma å hälsa på, blir väl först till sommaren när vi båda är lediga ;)är ju så svårt å få till de me alla tider =))
Kraaam!!!