Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

tisdag 12 maj 2009

1976 - känn dig besegrad!

Min helt underbara mamma som alltid ställer upp på alla tänkbara vis ringde mig igår. "Alltså, eran spis... den är ju inte bra. Jag har tittat i ett reklamblad nu, och det finns någon här..." Trodde hon menade att det var dags för oss att köpa en ny... "Och ni ska måla om och kommer inte ha så mycket pengar på ett tag, så jag tänkte att jag köper en". Mamma, som lever på en ganska liten inkomst, sätter alltid sig själv sist. Hon har pratat om att köpa soffa eller glasögon, men när jag sa att det inte kändes bra så talade hon om att det hinner hon, hon VILLE ge oss det här.


Denna spis är precis beställd. Induktionsspis med touchkontroll. Det är annat det än den senapsgula från 1976 som vi har nu. Vreden och plattorna är bytta så alla vred är spegelvända. 1=10 och 10=1. "Obekanta" får aldrig vattnet att koka här ;)

Tack underbart ljuvliga mamma. Det finns ingen som du!!

3 kommentarer:

Ida sa...

men vad gullig hon är din mamma =)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Mammor är bäst! :)

andi sa...

Hejsan!
Kikar in från Cloudberries blogg :) Ville bara säga att din mamma är ju fantastisk! :) Vilken lycka att ha en sån :)

Mvh
Andi