Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 3 maj 2009

Vintern rasat ut bland våra fjällar

Vintern försvann framför våra ögon uppe i fjälls i princip. Det blev mer och mer vatten på isen för varje timme, och vi blev tvungna att åka hem ett dygn tidigare än beräknat. Hemresan kunde ha blivit ett riktigt äventyr, men vi hade "gudarna" med oss, och det gick bättre än förväntat. På fredag hade vi 15-17 grader varmt och bara njöt dagen lång. Har varit en helt underbar vistelse på alla sätt och vis.



På väg upp, till fjällen som skymtar där i fjärran - dit ska vi!




Solen sken underbart på oss!





Vackra vyer

Ceasar mådde som en kung!



Isen har lämnat sina spår...

Denna plats kallas för Spännet, Kaitumjaure tar slut och bergen går ihop



Utsikt från kojan 04.30 på morgonen

Och utsikten från dasset går inte heller av för hackor... där kunde man sitta och filosofera :)

Mycket pimpling blev det, och eftersom det är så klart vatten så ser man fiskarna simma förbi, spännande!




Ceasar älskar att fiska, både på sommar och vinter. Pimpelhålsbevakning pågår
Svärmors "stor"fångst var skoj att smaka på


Robert har fått fisk!

Och! Jag, jo faktiskt, fick också fisk. Det blev totalt 10 fiskar på en halvtimme på hemvägen. Så mycket fisk har jag inte fått i hela mitt liv i princip. Jätteskoj!


Eftersom jag inte tycker om att bara sitta stil hålla man sig sysselsatt
Virkning sittande på renhud, det var något nytt!

Slutligen packade vi ihop, och var på väg hem. Ceasar är startklar, nedbäddad i sovsäck i pulkan
Det var bara synd att vi fick åka hem tidigare än planerat. Däruppe har man tid att bara vara. Ingen klocka som styr ens dag, synintrycken är så storslagna att man bara kan stå och titta, njuta och vara. Inga bekymmer, inga problem, bara njuta av livet tillsammans med sina nära och kära. Ha tid för samtal, funderingar, avkoppling och njutning. Det är vad jag kallar livskvalitet!

2 kommentarer:

ida sa...

ja ni verkar ha haft de helt underbart, som det är i "fjälls" =)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Helt underbara foton och jag kan riktigt känna känslan där uppe!
Det är som du säger, som att tiden står stilla. Livskvalitet när den är som bäst!

Syns i morgon!

Kram från Eva