Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

onsdag 3 mars 2010

Asta har blivit norrlänning

Nu har pigan äntligen flyttat in, efter mycket resande. På söndag lämnade hon sin uppfödare med mamma, syster och resten av flocken. Vi åkte bil till Karlskoga, stannade till för att äta och sedan vidare med bil till Örebro. Därifrån tåg till Uppsala med ett byte i Avesta Krylbo. Väl i Uppsala hämtade kusin David oss med bil och slutligen var vi framme hos honom. Där behövde hon lite tid att acklimatisera sig, men när hon gjort det blev hon jättehärlig och ville vara framme med oss. Då inte längre mamma och syster kan tvättas så tvättar man gärna matte istället tills det känns som att det ska gå hål i huden. Hon är otroligt charmig och kelig, spinner som bara den och slänger sig på sida så man ska klia magen. Efter två nätter i Uppsala så åkte vi vidare hemåt - taxi, tåg, flyg och bil. Hon är berest nu! Väl hemma i huset igår hade det blivit lite mycket för henne, och under soffan var bästa stället. Där har hon kurat fram tills idag, men nu har jag fått henne att lägga sig i kattmöbeln och där har hon nu sovit gott i flera timmar.

Otroligt vackra blå ögon!
Tvättar sig lite när man väl vågat sig fram till soffan
Söta tassar
I kattmöbeln - tröttis!

Matte - låt mig sova!





Och så en liten video från Uppsala där hon leker med Davids halsband.

Tack Lisa som fött upp denna underbara tjej! Jag ska ta väl hand om henne

2 kommentarer:

Ida sa...

gud sååå söt hon är!!! =D har nog aldrig sett en så fin katt tidigare. Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja jisses det är inte lätt att vara en katt på resande fot :) Men nu ska hon ju "landa" på hemmaplan och stortrivas. Hon är verkligen vacker!

Kram från Eva