Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 11 januari 2009

Välkommen ljus!

Ljuset har återvänt!
Solen syns mitt på dagen. Idag orkade den ända till oss så vi fick in ett gulaktigt sken, och jag sken nog lika mycket. Ljuset ger mig sådan energi, och jag mår så gott av det! Helgen har varit jätteskön, fast jag har haft fullt upp. Allt som hade med jul att göra åkte ner till förrådet! Nu är ljusa gardiner uppe igen och jag kan andas på nytt! I köket VITT och i vardagsrummet har det ljusa och rosa kommit tillbaka, och jag myser i fulla drag. Det är såhär jag trivs! Vitt, beige, rosa och massor av rosor! Städat, plockat, rent och snyggt.


Vi har listat klart allting därnere nu i alla rum som tapetserats, och i lilltoan har vi satt tillbaka handfat, vår nya och mycket snygga badrumsspegel hänger uppe samt lite andra detaljer. Väntar med foton tills wallstickern anlänt och är på plats också.

Och här har vi första tavlan uppe i korridoren. Jag har sparat lite av de gamla tapeterna och ramat in den som ett litet minne över hur det sett ut tidigare. Behöver jag säga att jag tycker det är snyggare där nu? :)

1 kommentar:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja det ÄR skönt när ljuset återvänder! och att plocka undan julen. Fast granen står kvar till i morgon, lite tradition.

Vad det regnar idag!!! Konstigt väder. Åter till sjuklingen...
(det var därför hon inte var på G och så mammig i fredags)

KRAM från Eva