Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 17 januari 2010

Astas ankomst...

... gör mig så otroligt glad. Nu har jag äntligen något att se fram emot. Ett djur KOMMER att komma in i mitt hem igen och då kommer jag må så mycket bättre. Det har väl fungerat att vara hemma utan Ceasat stundvid, men oftast fruktansvärt tungt. Jag planerar, funderar och läser böcker om katter och deras språk. Det är fascinerande att man tidigare tyckt att de varit lite läskiga. Har bara handlat om att man inte kunnat läsa av dem. Har ju fått träna på Vante, och man börjar se på honom när han fått nog osv. Första inköpet till Asta blir i alla fall en klösmöbel som jag ska hämta imorgon. Många av dem är så vansinnigt fula att jag aldrig hade velat ha dem i vardagsrummet, men den här är helt okej. Kostar en del, men då kan den också få vara en del av inredningen som jag kan acceptera :)

Har också beställt kattlådor, en bädd som hon ska få ha i ett annat rum om hon behöver komma ifrån då vi har barn på besök och sådär, matskålar, leksaker... Lisa (uppfödaren) gör det till en lätt överföring i alla fall, hon får inte vara på köksbord och möbler hos henne heller så det är riktigt bra. Tror det här kan bli hur bra som helst, och jag är så glad att vi får köpa just denna tjej!

Nu ska jag iväg på gymmet med Jenny och svärmor. Härligt!

Inga kommentarer: