Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

onsdag 27 januari 2010

Disktrasa

Idag känner jag mig som en urvriden disktrasa, som inte får tillbaka någon energi. Måndag och tisdag kämpade jag på med jobbet fram till efter lunch, men har fått åka hem båda dagarna. Idag dunkade huvudet då klockan ringde och jag bestämde att nu är det bara att stanna hemma och försöka komma på fötter igen. Huvudvärk, illamående, inga krafter alls. Har varit mycket sista tiden, och man kanske ska ha åtminstone en kväll i veckan utan planer?! Och försöka att bara göra det man måste på jobbet...

Ute är det snöstorm. Fönstrena har en massa snö "fastblåst" på sig, och det bara viner runt knutarna. Idag blir en riktig ligga-under-filten-dag och försöka kurera sig. Få se om huvudvärken släpper, har knaprat piller i flera dagar nu, utan resultat.

Måste bara visa lite bilder på vad som väntar Asta då hon kommer hem:

Prinsessmatskål + vattenskål
och matchande underlägg

Mysbädd

Jag hoppas och tror att jag nu har allt som behövs för att hon ska få det så bra som möjligt. Planerar och står i. Idag är det en månad tills jag åker ner och får hämta hem henne. Alla biljetter är färdigbokade så det är skönt.

Nästa lördag har vi Vårpiffningen att se fram emot - tjejdagen som jag och Jenny planerat ihop. Ska bli superkul! Har bokat en tid till Regina också, hoppas på att få höra hur älskade Ceasar har det, även om det säkert kommer bli tungt också. Tror och hoppas på att han är med pappa.

Nu blir det ryggläge... huvudet dunkar. Kram på er!

1 kommentar:

Ida sa...

Krya på dej gumman!! Roligt när Asta kommer,förstår att du längtar =)