Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

torsdag 14 januari 2010

Nytt år - nya möjligheter

Livet måste gå vidare, även om jag fortfarande saknar Ceasar så det gör ont. Min goa pojke... Jag måste gå vidare, och vi har nu kommit fram till att en ragdolltjej ska få flytta in med oss.




Hon heter idag Carolina hos uppfödaren, men jag har bett Lisa (uppfödaren) att börja kalla henne för Asta som hon kommer få heta hos oss. Ser väldigt mycket fram emot det och planerar för att allt ska bli så bra som möjligt. Ingen hund skulle kunna ta Ceasars plats än, och jag skulle inte blivit nöjd med någon hund tror jag. Med en katt blir det annorlunda, då hon får en "ärlig chans" eller vad jag ska kalla det. Jag har inga förväntningar från början så att säga. Det kommer bli jättebra och hon kommer bli min lilla prinsessa. Är tydligen väldigt tjejig av sig :)
För övrigt så har jag inte ätit något sedan nyårsafton, så jag klarade mina två veckor! Har bara druckit kostersättning för att nollställa kroppen och kunna börja om med bra mat och utan kaffe-/sötsug. Ska börja äta lite försiktigt och sedan trappa upp det mer. Raka vägen in på GI-spåret. Det här kommer gå vägen!

2 kommentarer:

Mindi sa...

Hejsan!

Jag hörde genom E om att du miste din älskade vovve tidigare. Jag är verkligen ledsen och förstår att det har varit en hemskt tuff tid. Vår älskade katt Nelson blev påkörd för exakt en vecka sedan och jag har varit så otroligt ledsen och är det fortfarande. Mitt hjärta värker!!!

Stor kram
M I N D I

♥ cloudberrie ♥ sa...

Asta, vilket härligt namn! Det tycker jag känns som det kommer att passa din nya vän. Hon ser så vacker ut på korten och det ska bli jätte spännade att se henne på riktigt sedan när du har hämtat hem henne.

Jag beundrar dig verkligen med hur målmedveten du är som fixat detta utan mat i 2 veckor! Helt ärligt hade jag aldrig klarat det. Jag är en för stor gottgris :) Både bildligt och så...

Hoppas du hade en lugn em och att det gick okej med begravningen. Jisses vad sliten jag var när jag kom hem igår! Jobbet TAR på alla sätt. Det är TUR att jag har dej där!

Vi ses på måndag! Tänker inte lägga till det "klämmkäcka"- pigga & utvilade, för det blir ingen sån helg den här helgen. Men jag kanske kan säga, med ny energi iallafall.

STOR KRAM från Eva