Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

tisdag 26 oktober 2010

Räddningsaktion talltita

Robert tycker att min nya titel borde vara soffornitolog. Det kan jag nog nästan hålla med om. Efter att han har hängt upp fågelbordet precis utanför balkongfönstret så har vi fått massa småfåglar att titta på, och vi har börjat få många ovanliga sorter som jag inte sett tidigare. Det är riktigt skoj!


Såhär ser det oftast ut, full anstormning!


Första dagen kunde Asta inte få nog av att titta på dem!


Hon har nu gått över i en mer avslappnad fågelspaningsstil :)

Igår sa det "pang" i balkongdörrsrutan och så satt en liten talltita fastklamrad och flämtande i en matta jag har hängande på balkongräcket. Den såg riktigt medtagen ut, så jag tog med den in.


Till en början satt den helt orörlig och bara gapade.


Efter en stund flög den igen, och verkade piggare. Den fick lite frön, och sen släppte jag ut den igen. Dagens goda gärning!

Jag går idag in i vecka 34, och lillhjärtat börjar bli riktigt stor nu.

Bebis kräver sin plats och protesterar med rejäla påtryckningar om jag böjer mig framåt för mycket, eller ligger för mycket på sida, men det är klart, den ska väga över 2 kg redan och vara ungefär 43-44 cm lång. Robert satt och skrattade igår då vi tittade på hur den sparkade så hela magen guppade fram och tillbaka. Ibland kommer det ut en rejäl knöl på magen, och det går ofta att gissa sig till vad det är för kroppsdel.

Idag ska vi på sista föräldragruppen, och så ska jag på akupunktur. Ska ta mig en sväng på jobbet också och leverera ett armband som blivit klart. Har bestämt mig för att vara med på kulturdagarna här i byn också, och sälja armband där så nu pågår armbandsrace för att hinna göra så många som möjligt. Känns så väldigt osäkert med försäkringskassan än, då jag inte kommer få besked förrän i mitten/slutet på november om de överhuvudtaget godkänner min sjukskrivning. Jag kan verkligen inte jobba och jag hoppas de inser det...

Nu blir det en dusch, frukost och sedan åka in till stan. Känns som världens lyx de dagar jag får göra något "aktivt", även om bilkörningen inte är så härlig för fogarna... Ha det så gott!

1 kommentar:

♥ cloudberrie ♥ sa...

FNISS gillar Astas fågelspanarstil!

Jag önskar jag hade haft någonstans att sätta upp ett fågelbord jag med, det var så fint och rogivande att titta på hos dig!

Tänk vad tiden går, nu har du inte länge kvar! Hörde att du "smygit" i huset igår, jag satt "gömd" för att skriva omdömen... nice... not!

STOR KRAM från Eva