Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

onsdag 6 oktober 2010

Traktorbebis

Roberts arbetsgivare för traktorn ska köpa en "ny" traktor för snöplogningen i vinter, så i söndags åkte de ner för att titta på den. Robert ringde hem, alldeles salig: "Det finns en helt egen stol till Junior, med isofixfästen och allt. Där kan man ha bilbarnstolen bakvänd, och bebisen kommer sova jättebra där". Han är ju för söt :)

Ikväll ska vi kika igenom DVD:n vi fick låna av barnmorskan på föräldraguppen som handlar om att andas rätt och slappna av (så gott det går) under förlossningen. Imorgon är det dags för föräldragrupp igen och då kommer en sköterska från BVC och ska prata om första tiden hemma med bebis. På tisdag firar vi fyra år tillsammans, och då ska vi på visning av förlossningen och BB. Det trodde man kanske inte för fyra år sedan, tänk så underbart allt blivit!

Inatt har bebis busat på en hel del därinne. Foglossningen har varit jobbig och jag har haft väldigt ont i nedre delen av magen hela natten, säkerligen ligament och magmuskler som töjs ut så jag har inte sovit bra alls. Bebis vaknar när jag rör på mig och så är hela cirkusen igång. Den fick för sig att den skulle lägga sig helt och hållet på höger sida och göra sig så lång som möjligt, så jag kan numera inte böja höger sida alls för där är det en söt liten bebis som knölat in sig, och bökar på och protesterar så fort jag rör på mig.

Tiden fördrivs med att göra tennarmband, har 19 st på beställning så det kan vara skönt att göra undan dem. Har ju en dopklänning och en ylletröja+mössa att sticka klart med, helst innan bebis är här. Har också påbörjat en mobil med amigurumidjur som ska hänga antingen vid sängen eller skötbordet. Jag och mamma har varit nere i källaren hos henne. Där fyndade vi min gamla speldosa i form av en fågel och så hittade vi en filt som min farmor broderat som jag också haft då jag var liten. Underbart att kunna använda dem till vår bebis också.

1 kommentar:

Magda sa...

Svar: Ja den är jättemysig verkligen! Verkligen jättemjuk och len så den kommer bli perfekt tror jag! Ja men blir den för stor får man väl ge sig ut och köpa en mindre i värsta fall, sånt löser sig säkert :) Kram!