Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 12 december 2010

Beräknad förlossning

Din graviditet startade Tis 9 mar 2010.
Din menscykel är ca 34 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 23 mar 2010 (ägglossningen).
Du är på dag 280 av 280. (100%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 6 fulla dagar (v39+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum idag
Du har 0 dagar kvar till beräknad förlossning.


Dagen vi väntat på! Men har du, lilla bebis förstått det? Nää, det är ju varmt och skönt i mammas mage. Att pappa dessutom låg och övertygade dig igår om att du inte alls behöver komma ut precis idag gör nog inte saken bättre. Ni har redan en massa fuffens på gång tillsammans. Pappa sa till dig att "mamma ska klippa sig imorgon och det händer inte varje dag, och pappa ska köra traktor på morgonen och så måste han måste köpa gipsankare så att vi kan sätta upp skötbordet innan du kommer. Annars blir det jobbigt att byta blöja på dig." Du bökade tillbaka mot pappas hand och ni hade det så mysigt. Du kommer få en helt underbar pappa och ni verkar redan ha någon speciell kontakt... man kan inte annat än mysa då han pratar med dig och du svarar tillbaka.

Idag ska jag in till stan och klippa mig, färga och slinga håret. Fick det i present av Robert. Man känner sig kanske inte så fräsch efter att ha fött barn, men man kan ju vara fin i håret i alla fall. Ska bli skönt att få pyssla om sig lite. Imorgon är det dags för barnmorskekontroll igen. Hade hoppats på att inte behöva gå på den, men det är nog bara att åka dit.

Algot/Astrid i mammas mage - du får hemskt gärna komma nu! :)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vilken härlig present du fått. Det är precis sånt man behöver när man går där höggravid och även efter att bebisen kommit.

Förstår att ni längtar efter den lilla nu men hur länge den än känner för att ligga där inne så är det inte länge kvar innan ni får träffa den. Jag håller i alla fall mina tummar för att det kommer igång snart.

Ida sa...

Håller med Lisa, de är inte länge kvar nu, max två veckor sen är h*n hos er =)... men jag vet, jag har varit där ;) två veckor kan kännas som en eeeevighet (eller de känns verkligen som de)... men egentligen är de ju ingenting, tänk, du har ju redan gått 40!! =D Kanske inte så mycke tröst för de är inte lätt att gå "över", men den kommer... snart snart =)
KRAM!!!