Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

måndag 6 december 2010

En vecka kvar...

... till beräknad förlossning. Var hos barnmorskan idag, och bebis är fixerad och ligger låångt ner! Den ligger och trycker på hela tiden, och förhoppningsvis sätter det igång hormoner som kör igång förlossningen. Bebis får gärna komma nu, vi längtar även om Robert tror det kommer dröja till julafton. Min kropp börjar dock tycka att det vore trevligt att kunna röra sig utan att säga "aj". Alla värden låg i alla fall riktigt bra. Mitt blodtryck har legat på 120/60 hela graviditeten men senaste två veckor har det stigit till 135/75, men idag så var det nere på 120/60 igen så det var ju bra. Total viktuppgång 6 kg, alla andra värden ligger kanonbra också så det är ju alldeles underbart med tanke på min övervikt som kunde ha gett massa problem.

Vi har väl börjat komma överens i namnfrågan, så antingen så är det en liten Algot eller Astrid som ligger och väntar på att komma till oss, om h*n ser ut att passa att heta det när h*n väl tittar ut.

I lördags var vi till Kiruna och handlade julklappar, underbart att få det undanstökat! Fick dock rejäla sammandragningar så vi trodde vi skulle få styra kosan mot BB i Gällivare, men det lugnade sig framåt kvällen. Ikväll ska vi fira Roberts bror som fyller år. Sedan kör vi kalas på onsdag här (undrar om man törs beställa tårta?!) och på lördag är det dags för 30-årsfest. Kul att det händer lite när man annars bara går hemma och väntar i princip. Svärmor väntar varje natt att vi ska ringa att vi är på väg till BB. Vi får väl se hur länge hon får vänta :)

2 kommentarer:

Anette sa...

Ta med tårtan annars. =)

Lisa sa...

Skönt att alla värden var bra och jag förstår att du längtar efter att bebisen ska komma nu. Jag håller alla tummar jag har att den kikar ut snart. Jättefina namn ni enats om. Jag har fått för mig att det är liten flicka så alltså en liten Astrid. :-)

Angående BVC så är det absolut frivilligt. Helge är 3 veckor nu och vi har varit där en gång..och sen ska vi dit i nästa vecka och efter det kommer det inte bli något förrän läkarkoll vid 2 månader och sen vaccination vid 3 månader. Men hade BVC-sköterskan fått bestämma hade vi varit där en gång i veckan.

Med Alvin var jag oftare men fick helt ärligt inte ut så mycket av det då heller. Första veckorna är det skönt att höra att dom små går upp som dom ska men sen känns det som att man ju faktiskt märker själv om allt inte är som det ska.