Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

lördag 26 juli 2008

Väntan på cancerprovsvar + garagerivning

En del har hänt sen sist. Under Luleåresan upptäckte jag en ny knöl i kinden och fick läkartid i torsdags. Läkaren tyckte att det inte var normalt att det kommit en till, så hon ville kolla min blodstatus. Tog blodprov för att kolla om de vita blodkropparna såg normala ut.. hon skulle höra av sig om det var något akut. Igår morse ringde hon... "Hej, det är läkare .... Jag tänkte meddela provsvaren från igår". I den sekunden var jag helt säker, jag hade cancer. Usch vilken känsla, hela världen stannade. Sedan sa hon att allt såg bra ut och att hon bara ville meddela i alla fall. Det var ju väldigt snällt, och jag har nog aldrig blivit så lättad. Så så var det med det.

Har fotat lite hur det ser ut med blomland och annat på framsidan nu.

Här har vi huset sett från blomlandet, när jag tar kortet står jag i det som kommer bli potatisland nästa år.
Och här är huset sett från uppfarten och vägen. Kolla in mina stoora krukor med krasse. De har nu börjat blomma mer!
Vårt garage finns numera inte, annat än ramarna som man bygger väggarna på i princip. Igår knackade vi ner teglet och rengjorde det från murbruk, och idag är min stora uppgift att få bort murbruket. Som ni ser så har jag påbörjat det med skottkärran, men det är såå tungt! Grundmålade nocken innan taket revs, därav den otroligt vackra (?!) väggen! :)
Nu kommer, efter önskemål ;) fler bilder på mina älskade blommor.

Praktmalvan har börjat blomma, och de är så otroligt vackra!

Sommarmalvan är också fin och de blommar i flera olika färger.

Min fuchsia "Voodoo" har börjat blomma läckert. Nästan svart kjol är det på den.

Stjärnflockan har blivit en stor favorit. Tyvärr växer ettåringarna sig så stora runtomkring den så man får leta lite för att hitta stjärnflockorna. Lärdom till nästa år; plantera mer synligt!

Sömntutan är också jättesöt och visar att den vill ha sol för att blomma ordentligt. Är som en liten kudde som blommar nu!

En jättefin trio av kornvallmo och sommarmalva mot blå himmel. VACKERT!

Lilla Lammet Bä ligger och njuter i blomsterprakten.

Ytterligare en bild på grusnejlikan. Den är bara så fin!

Annars så är allting fint. Mycket jobb med garaget men det blir nog ett bra resultat också i slutändan. Jag har Regina Mäki här i helgen som jobbar som medium och utför Detox-fotbad, scanningar och millimetervågsbehandlingar. Mycket intressant! Imorgon är det min tur för medial vägledning. Ser väldigt mycket fram emot det. Tillagade idag en broccoli- och kasslergratäng som blev väldigt god. Smaskens värre :)

2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Nämen FY vad rädd jag blev!!!!
Tur att det inte var värre, eller hur man säger.

Underbara blommor!!! Sååå vackert!
Såg du nyaste Hemmets Journal? Det är från din by i den.

STOR STOR KRAM

♥ cloudberrie ♥ sa...

MYSIGT med en tur till Norge!
Jag kan egentligen bara tala mej varm om ALLT vi såg där, trots väder och vind ;) Men Nordkap är speciellt, hela vägen dit är värd resan (om man liksom dig & mig njuter av vacker natur och bara ÄR) Men det KOSTAR, så ladda börsen ;) Först biltullen för att köra in på ön ca 200 skr för två personer och bil, sen kostar det 200 skr styck att gå in på Nordkap och sen samma sak ut genom tullen ;) Så "typ" en tusenlapp för att ha varit så långt norrut som man kan i Europa. Fast jag var nöjd och tyckte det var värt alla ören ;) Tromsö är ju oxå fint, fast på ett annat sätt. Jag blir riktigt avis, får jag följa med dig i packningen ;)

NU blir jag OROLIG!! Ses vi inte på måndag??? vet du förresten NÄR vi börjar? Om du inte kommer, då flyttar jag med!!! Avlider utan dej!!!

STOR STOOOOOR KRAM