Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

onsdag 13 augusti 2008

Kaitumfiske, garagebygge och ny karriär

Så var garaget helt nedrivet, vi har grävt och grävt sand och grus så jag inte vill se det mer, och till slut blev grunden gjuten.
Här är första väggarna på plats i hörnet på framsidan.

Och sedan gick det snabbt. Vi har behållit de gamla ramarna och på 20 minuter var sedan hela väggen uppe. Dessa fönster har tidigare varit i söder, där vi nu ska ha fyra fullstora fönster så jag kan dra upp mina fröer på vårarna och de kommer få ordentligt med ljus. Väggarna är nu uppe helt och Robert har börjat regla innerväggarna. Igår var han hos sin farmors bror och de har tillsammans gjort ramar till de stora fönstrena. Det börjar ta sig!


En ny färg på kornvallmo blommar nu. Underbar!

Och fröställningen på en annan blev en läcker bild.

Onsdag förra veckan åkte vi med båten upp efter Kalix älv in på Kaitum älv för att fiska lax. Jag hade dock så ont i magen att tårarna rann.


Vi steg i land vid denna rastplats där jag började må bättre. Stannade där ett tag och bara njöt! Grillade lite korv och gottade oss.


Har fått en ny favorit bland vilda växter. Kvannen är otroligt vacker!

Min fina darling var lycklig i förhoppning om att få lax. Han fick sig en väldigt liten (dryga kilot som jag tyckte var jättefin) som inte var värd namnet så den åkte tillbaka.

Ceasar har börjat tycka om att bada, mattes lillkille. Världens bästa hund!

Vi planerar nu för att åka till Norge i två-tre dagar och komma bort lite från huset och byn. Bara få njuta av att få se annat, och Norges vackra natur kommer göra mig gott nu sista veckan innan man börjar jobba igen. Det känns ganska roligt att börja jobba igen eftersom jag nu kommer vara heltid på samma skola, med världens härligaste människa som närmaste kollega. Det blir bra! :)

Annars så ska man nu också börja prova sig på en annan karriär. Jag och en kompis ska börja leda gympa här i byn. Haha, jag som inte har någon känsla för rytm i kroppen ska leda andra att röra sig i takt med musik. Jaja, det går säkert bra. Vi ska idag sätta oss och få ihop ett program. Igår på GI-träffen så fick vi direkt sju stycken som var intresserade av att börja så det ska bli riktigt roligt. De vet att vi inte är proffs, men vi kommer säkert ha roligt tillsammans. Jag har ju tappat 12,5 kg nu så man börjar orka mer, och fler kilon ska bort ännu! Ska börja leta lite musik nu, svordomsvisan ska läggas in då vi ska köra någon tung styrkedel av passet, kan bli skoj :)

2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

men Cesar vad söt du är! För jag kan ju inte sitta och säga så om gubben din ;) tsssss... Trist med magont! Men vad mysigt det ser ut! Vi fiskade en del där när vi bodde i Muorjevaara. Det är vackert längs älvarna! Jag gillar oxå Kvanne, men det är läskigt lika björnlokan i mina ögon och den är jag livrädd för ;) Fast jag vet att Kvanne är en riktig nyttoväxt, egentligen. 12,5 kg BRA kämpat!!! Jag blir riktigt inspererad nu att "ta tag" i mig själv jag med. Jag har mått FÖR gott hos mamma i sommar :)))
Det tar sig med ert byggande med.
STOR STOR KRAM

Anonym sa...

hej! Antar att du inte minns mig, vi träffades ett par gånger på några fester när du var tillsammans med Daniel nere i Karlskoga, alltså ca 100 år sen, hihi* Blev helt kär i Ceasar från första gången jag såg honom.. Å han är fortfarande lika söt ser jag. Vi hade lite kontakt på lunarstorm sen också, var blond då, brunett nu. Fin blogg du har, o va duktig du verkar vara med blommor och huset! Hoppas allt e bra med dig! kram Elin