Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

fredag 22 augusti 2008

Pelargoner

Här har vi min stackars pelargonsamling. Jag gick hårt åt dem i våras och nöp dem väldigt mycket för att de skulle bli buskiga. Jag fick önskat resultat och de är jättetäta och fina, men det har inneburit att de börjar blomma ordentligt först nu, när det börjar bli dags att ta in dem.
Här har vi i alla fall allihopa. Min fina blomtrappa är suverän till dem!
Denna "Maverick Quicksilver" har jag själv dragit upp från frö. Den blev himla fin!


Tyvärr suddigt foto på en rosenknoppspelargon "Appleblossom".


De brokbladiga är fortfarande mina favoriter. Här är en jag hittade i Svartlå på en handelsträdgård i somras. Vet dock inte namnet på den.


Urnan med tre brokbladiga pelargoner. Den längst upp till vänster har jag själv dragit upp från frö: "Black Magic" som har väldigt mörka blad. Sen har vi "Lotusland" med de vinröda bladen. Blommar med stjärnformade blommor och till sist "Mrs Pollock" som är trefärgad. Den ska blomma med illröda blommor, men tror inte jag kommer hinna få se det. Beställde dem som sticklingar och de höll på att dö innan de tog sig så jag får vara glad över bladen!

I helgen blir det dop och 40-årsfest :)

1 kommentar:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad vackra pelargoner! Ja snart är det dags för dem att flytta in. Jag tror att mina lever ännu... troooor ;)

Jag hann ju inte krama dej och säga tack för den här veckan och ha en riktigt BRA helg!!!
Fastnade med chefen.

Vila ordentligt och ha en toppen helg!

Syns redo p[ m[ndagmorgon!
STOR KRAM