Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

måndag 25 augusti 2008

Mitt paradis på jorden

Återvänder titt som tätt till mitt Réunion, både i vaket och sovande tillstånd. Ön är mitt paradis på jorden, och jag SKA återvända! Minst en gång i månaden drömmer jag att jag är tillbaka, och ska läsa en till termin där. Brice och Sylvain är där, underbara människor... Jag är på alla olika kontor och springer hit och dit för att fylla i alla papper som behövs, för att få tillbaka mitt rum på Cité Internationale... Till och med alla de olika instanser för olika sorts inskrivningar saknar jag, märkligt nog :)
Les Roches Noires, den första stranden vi besökte.

L'Hermitage, där var vi mest. Underbar snorkling!

Regnskog, ljusspelet var underbart!


På väg mot vulkanen, växtgränsen gick precis här.


Vulkanen! Piton de la Fournaise. Världens mest aktiva vulkan. Det mörka är lava från mitten av november, vi var där 10 december.

Cirque de Salazie. Instängda bergsområden där vulkanen skapat "cirklar" av berg. Denna var otroligt vacker!

Takamaka. Ett av världens tre mest fuktiga ställen. Alla andra hade bara moln och regn och såg ingenting när de åkte dit. Vi fick se detta!


Cirque de Mafate. Den enda av tre "cirques" som man bara kan gå i i till fots, eller med helikopter.


Bassin de Paix. Otroligt vackert!

Här ser man hur ön är uppbyggd. Vi sitter nästan ute vid havet, och sen ser man hur bergen börjar bygga uppåt inåt ön.

UNDERBAR är ordet för denna ljuvliga plats!

3 kommentarer:

Catti sa...

Heeej!! Har tänkt ringa dig hur länge som helst!! Mest troligt får du ett samtal till helgen!

Kram Catti

bcspeed.webs.com

♥ cloudberrie ♥ sa...

Helt magiskt vackert! Förstår att du drömmer dig tillbaka dit, helst idag ;)

Kanske en fototapet med ett av dessa motiv vore nåt för massagerummet?

Åker du dit så ta med mej ;)

STOOOOOR KRAM från Eva

Mindi sa...

Hej hopp!!! :)

Jag hittade hit från vår gemensamma vän Cloudberrie. :)

Vilka otroligt vackra kort. Nu blir jag ju så nyfiken och undrar var detta paradis ligger???

Själv så drömmer jag ofta ofta om att jag återvänder till den grekiska ön SANTORINI... men väl där fungerar inte kameran ( min stora skräck här i livet att kameran ska ge upp då jag är ute och reser...tss) och jag missar att åka in till den vackra huvudstaden. ;)

Stor kram
M I N D I