Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

fredag 15 augusti 2008

Blivit extrafaster + Norgeresa

Norgeresan var jättehärlig! Vi åkte igår strax före 8 på morgonen, tog oss tid att köra upp och stannade på några fotostopp.
Här stannade vi vid Torneträsk. Moln är underbara, jag kan bara titta på moln hur länge som helst, och njuta av formerna och hur de förändras. Här dansade de över fjällen.

Och här har vi kommit fram till Tromsö, står på bryggan framför hotellet, så detta var utsikten vi räknade med att få.


Och detta var vad vi fick till utsikt... En tegelvägg, tre meter utanför vårt eget fönster! Hrmm... jaja, annars kan vi inte klaga på något på hotellet. Det var jättetrevlig personal, och när vi kom dit fick vi gå in och göra våfflor om vi ville. Sedan ingick kvällsmat, varmrätt. Ekologisk och nyttig frukost, riktigt bra!


Och här är ett till foto mot vårt hotell. Det är det vita huset med två taktoppar, bredvid ett rött hus med två taktoppar på. Tyvärr var inte vädret det bästa när vi var där, men det gör inget. Vi hade det jättemysigt och hann ta hand om varandra.

Tromsö, mitt i stan. Det var verkligen jättefint och kändes inte som en så stor stad som det är. Fjällen omger hela staden och man kände sig som att man var mitt i naturen, i en storstad. Svårt att förklara.
Kyrkan i stan.
Kunde ej låta bli att fota detta. Jag gick ditåt för det stod "Gunns gardiner" och jag är ständigt på jakt efter nya. Haha, stackars Gunn, i källaren under kondomeriet!


Och denna affär, undra om någon av dem kan svenska?!
På väg hem åkte vi i Lakselvdalen, och där fick vi se detta. Alldeles grönt vatten i en otroligt vacker dal!


Och såklart, vad vore min blogg utan ett blomfoto? :) Den var väldigt söt!

Och sen, det viktigaste av allt. Igår vid 22.30 blev jag extrafaster på nytt. Agnes föddes, 3390 gr. Jättesöt! Som vi väntat på lilltjejen. Robert är stolt farbror, och imorgon ska vi få träffa lilla underverket. Har köpt så fina presenter!

1 kommentar:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja Norge ÄR sååå vackert! Jag sitter här med tårar i ögonen och läääängtar dit igen.

Stor STOOOOR kram