Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

lördag 23 augusti 2008

Ny hårfärg, dop och 40-årsfest

Har färgat håret här i veckan, kommer inte ihåg vilken dag det var. Nu är det inte sommar längre, utan går mot höst så de blekta slingorna har bytts ut mot mörkare toner.
Lille Erki's dop gick jättefint idag, han plaskade i dopfunten då prästen skulle sätta vatten på hans huvud. Storasyster Ella (3 år i december) sprang omkring och tyckte allt var jätteskoj, till och med när hon tittade åt sidan och sprang rakt in i dopfunten! Alla fick sitta och försöka hålla sig för skratt mitt i allvaret!! Den lilla damen går ej att få fast på foto, möjligtvis en arm eller ett fartsträck för hon sitter ALDRIG stilla. Tur som det är, så är hon så fruktansvärt söt och glad, som en helt litet solsken hela tiden.

Såhär såg kortet ut som jag gjorde till Erki. Inuti skrev jag ner Jonas Gardells dikt:

När jag var liten kunde jag trolla.
Jag kunde göra underverk,
läka sår och gå på vattnet,
färdas obegränsat i tid och rum.
Jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny.
När jag var liten kunde jag trolla.
Det var innan de lärde mig att jag inte kunde.

Jag älskar den dikten! Den säger så mycket om barn och om hur vi vuxna tar ifrån dem så mycket som de tror på. Tänk om vi alla kunde behålla barnens sätt att se på verkligheten, att kunna göra om den lite så att den passar oss alldeles perfekt. Ingen skulle må dåligt av det, att tro på sig själv och sin omvärld, eller hur?

Nyss hemkommen från en 40årsfest som var mycket trevlig. Ceasar stackarn har varit ensam så mycket idag så jag åkte hem före Robert. Nu ligger han (Ceasar) och snarkar, nyrastad och så har han fått sin rastagodis. Då är allt som det ska :)

3 kommentarer:

snöstjärna sa...

Va fin du är Stina! *kram* Å kortet blev jättefint det med!

♥ cloudberrie ♥ sa...

..och jag min nöt såg inget idag... FÖRLÅT! :)
Men du ÄR alltid så fin!

Gulligt kort du gjorde och ja, det är en riktigt bra dikt!
Den påminner mig om serien om killen som lärde sin hund Pricken att vissla och kompisen som komenterar att han inte hör någonting från Pricken. Då svarar killen: Jag har LÄRT honom, jag sa inte att han kan!
Det är oxå lite typiskt oss vuxna ;)

Regn, med du imorgon LYSER solen!!! och vi ska va en UNDERBAR dag på Dundret!

Vi ses!
Kramis från Eva

snöstjärna sa...

Svar:
Ja det blev ju inte direkt billigt, trots rabatter. Men ja, allt kommer jag ändå inte behålla. Å jag behöver lite nytt till hösten. Kram