Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 14 december 2008

Helgmys

I helgen har jag mest bara myst medan sambon har jobbar dygnet runt. Igår var det i och för sig en massa snöskottning och så har jag hjälpt svärmor att göra julgrupper i växthuset. På kvällen fick vi strömavbrott som varade i nästan 7 timmar och det var jättemysigt till en början. Tända ljus och påbörjade en stickning, tills man bara hörde hundens snarkningar och knäppningarna från brasan. Jag gick ut, startade bilen och riktade helljusen mot huset och satte upp en grangirlang med ljus i. Grannarna tittade lite konstigt, undrar varför?! :)


Men såhär fint blev det med slingan runt dörren och resten av julbelysningen inifrån. Ceasar ser ut som en liten Grinch där nere på backen!
Idag, tredje advent

så bjöd jag mor och mormor på middag. Det blev fransk kycklinggryta, verkligen att rekommendera! Svärfar kom med vår fina kungsgran så mamma hjälpte mig att klä den.


Mina favoritjulkulor, inköpta i Karlstad
Hämtade en av sommarurnorna och satte grankvistar och en ljusslinga i, ute på balkongen.



Nu har vi verkligen julmys här hemma. Jag har precis gjort en ansiktsmask och bara njuter av att inte behöva göra något alls. Det är städat, julfixat och fint hemma. Betygen är satta och denna vecka kommer gå fort. Sedan är det ledigt och upplagt för ännu mera mys :)

Ha det så gott alla! Kram

2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Det blev jätte fint med julslingan!

Gillar dina vackra vita julkulor!

SKÖNT att det snaaaaart är fredag! jag har inte varit utanför dörren idag, ont i magen, mår illa, fryser och är såååå TRÖTT! Troligen blir jag hemma i morgon med, OM jag kommer ner så kommer jag inte direkt på fm. Om du ska dit, Filmerna är på mitt skrivbord mitt fram...

KRAM från Eva

Orchid sa...

Hej! Såg just att du har så fina orkidéer! Min stora hobby är orkidéer och att fotografera dom. Det är fantastiskt roligt!
Ha det så gott!
Ingegerd