Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

måndag 8 december 2008

Året jag blev 26...

Förra sommaren (2006) träffade jag Regina Mäki, andlig vägledare, för en sittning. Hon såg talet 26 och frågade om jag hade hunnit fylla det, och det hade jag ju inte då. "Året du fyller 26 kommer det att hända mycket i ditt liv" sa hon. Det har absolut hänt mycket:

* Köpt hus
* Fått fast jobb
* + mycket bättre jobbsituation
* Gått ner i vikt
* Börjat leda gympa
* Lärt mig säga nej
* Börjat tro mer på mig själv

Detta tycker jag absolut är många milstolpar som hunnits med detta år och jag är mycket stolt över det. Det finns ännu en stolpe att uppnå, den allra största... som helst fick hända igår enligt hjärtat, men hjärnan vet att det är bättre att vänta lite till än.

Jag och min kusin hade vårt kalas igår, tillsammans, eftersom jag fyller idag och han imorgon. Vi hade över 30 personer här i huset samtidigt så det är tur att det är stort :)
Vi bjöd på tacogratäng och sedan fika med tårta, bullar och kakor. Alla verkade nöjda, och jag ÄLSKAR när mina nära och kära är samlade. Det är det bästa som finns!

Nedan bilder på några av de saker jag fick:

Av mamma: två Piasavakvastar efter önskemål. Till balkongen och nedervåningen. Perfekt!

Av moster med familj fick jag Cult's Paus-koppar i Small-storlek också efter önskemål. Har Mediumkopparna sedan tidigare, sockerskål och gräddkanna, så nu är samlingen kompletterad med Small. Får utöka vidare med Large någon gång framöver.


Av morbror med familj fick jag spelet "Med andra ord". Hur kul som helst. Även detta efter önskemål :)



Och av min älskling fick jag en rostfärgad Kånkenryggsäck. Önskade mig en rosa, men det vägrade han ge mig. Denna var faktiskt finare får jag väl erkänna :)
Jag fick en hel massa mer också som jag är så glad över! Tack allesammans!



4 kommentarer:

Sara Byrlind sa...

r vissa datum har etsat sig fast i minnet sen vi var små. Jag minns att du fyller idag, Malin A den 17:e maj, Sofie Larsson den 27:e april osv. Man var mottaglig för information på den tiden! :)

Gillar din blogg, det är intressant att följa ditt liv. :)
Kika gärna in till min om du vill: sarasphere.blogspot.com

Stor kram och stort grattis återigen!

Kram
Sara B

Sara Byrlind sa...

Hmm, i början på det förra inlägget ska det stå "Det är otroligt hu..."

Anonym sa...

Åh..inser att jag ju missat att gratta dig på din dag! Vi har fullt kaos här med packning inför flytt..går väl sådär smidigt med småbarn hemma måste jag erkänna ;-) Vilka fina presenter och vad härligt med så många besökare. Låter som att du hade en toppendag. *skickar över en grattiskram i efterskott*

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad MYCKET fint du fick på din födelsedag! GRATTIS i efterskott!!!

Gillar verkligen din nya KÅNKEN ryggsäck! Jag tror jag skaffar en jag med, men det blir nog den där rosa jag drömmer om ;) eller kanske VIT?

Just nu ÄR livet vitt! Taket på nya delen är målad andra varvet i kväll, blev toppen! Och så kom tapaterna i em. Jag tror knappt jag har hunnit berätta för dej på jobbet om dem? Vi har haft en ruggig vecka... och jag får DÅLIGT samvete för jag har fräst och varit så arg... FÖRLÅT!

Jo det blev vitt i alla tre. Den ena med silvriga STOOORA hjärtan, den andra med silvriga ränder och den tredje med silvrig botten och lite "struktur" typ väv yta. Blir toppen! I morgon ska de upp på väggarna. Håll tummarna, det lutar mot att vi får inreda vardagsrummet till jul!!! Du får komma hit och kika.

26, det ÄR ett bra tal! Mycket händer på 26 och mycket BRA!

STOR KRAM från Eva

ps Glömde helt att det var boxningsdagen... nya tag på nya året?