Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 5 september 2010

Färdigställer projekt

Vad härligt det är när man gör bort saker som man påbörjat. Jag har haft flera projekt liggandes halvklara, men nu börjar det bli ordning här!



Vilma (Roberts systerdotter) fick en kofta och mössa i doppresent som jag påbörjat då hon föddes. Skönt att jag fick de klar till dopet, de passar nästan nu, bara lite stora :)



Denna overall har jag också påbörjat då tankarna på barn började komma.. men den har blivit liggande, bara en ärm som behövde bli färdig. Nu är även den klar! Vi får väl se vad temperaturen säger bara, kan hända att den blir alldeles för kall...



Jag började lära mig sticka ordentligt för tre år sedan, och sedan dess har det blivit många tröjor till Roberts syskonbarn, våra släktingars och kompisars barn vilket har resulterat i massvis av restgarn i härliga pastellfärger. Dessa är nu ihopvirkade i en mormorsfilt som blir perfekt för bebis att ha i vagn/babyskydd.

Graviditeten som varit så snäll mot mig hittills har nu börjat ge sig tillkänna i mera elaka symtom. Jag kunde aldrig ana att foglossning kan göra såhär ont! Har varit hos sjukgymnasten, som tyckte att jag ska försöka bli sjukskriven rätt snart och inte kämpa på... kan tyvärr sluta med kryckor eller rullstol med tanke på det jobb jag har plus pendlingen till jobbet som tydligen inte alls är bra för fogarna. Nåväl, jag vill inte klaga. Vi får världens underbaraste gåva, och smärtan är ju övergående.

Mamma och mommo var här igår och hjälpte mig göra höst, och fixa lite i huset. Vill inte att allt ska "förfalla" då man inte kan fortsätta som förut. Robert är dock hur duktig och underbar som helst och fixar med det mesta. Det är han som lagar den mesta maten nu, och tar hand om en stor del av hushållet. Jag har verkligen världens bästa sambo, han är underbar! Igår fick han känna bebis' sparkar för första gången också. Nu försöker han få fler reaktioner och pickar på magen titt som tätt. Så, trots att jag har ont, skulle jag inte vilja missa detta för allt i världen! Idag har vi gått ner på tvåsiffrigt, 99 dagar kvar till beräknad förlossning, det närmar sig :)

3 kommentarer:

lisa sa...

usch vad trist att foglossningen kom och gjorde även dig sällskap. Det är något man gott kan klara sig utan. Dock håller jag med din läkare...ingen idé att härda ut på jobbet, bättre att du får en sjukskrivning och kan ta det lugnt så behöver foglossningen förhoppningsvis bli värre. Och nu är det ju faktiskt inte alls så länge kvar innan bebisen är här.

♥ cloudberrie ♥ sa...

De är så fina tröjan & mössan!
Overallen är ju så gullig. Du kanske kan ha en tunnare vinteroverall/overallpåse utanpå?

Älskar det där gulliga täcket!!!
Du är sååå pysslig & duktig!!!

Förstår att det inte är roligt med att ha ont, hujja. Så jag håller tummar och tår att det blir bättre av akupunkturen.


STOR KRAM från Eva

Lisa sa...

ja det känns skönt att inte ha gått upp så mycket än..men mer lär det ju bli innan bebisen är ute. Hur som helst har jag en del att gå ner sen. Jobbigt att din foglossning blivit så jobbig att du behöver kryckor. Du borde ju få en sjukskrivning nu så du kan ta det lugnt. Här är foglossningen hanterbar. Kan typ inte röra mig på eftermiddag och kvällar om jag ansträngt mig för mycket på dagen..typ genom att städa eller något sådant. men så länge jag bara tar det lugnt så fungerar det helt okej som tur är.