Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 2 november 2008

Ny karriär - stjärna på catwalken

Igår har jag provat på en ny karriär, men den blev nog som Robert uttryckte det, kort och intensiv. Jag och Jenny och tre till gick modeller för ett klädföretag, Mulligt och Gulligt + en tjej som tillverkar smycken. Fem ombyten, upp på catwalken och snabbt in och byta om däremellan. När jag visade de första kläderna var jag såå nervös och visste inte alls var jag skulle titta, men sen gick det bättre. Det blev till och med roligt. Jag fick avsluta med hennes guldkornsutstyrsel så det var lite skoj :)

Jenny och jag har ju gått på GI ett tag, och när vi förklarade för en karl att vi skulle gå modeller så sa han att vi nog inte passade som det (!), men så lade han till: "Ni måste nog lägga på er lite isåfall". Det värmde ska jag säga :)
Vi får hoppas på att vi blir anlitade igen nästa år. Jag och Jenny gick in sist i ordningen om man säger, så vi presenterades som fallfrukt till kart, de "äldre"kvinnorna var fallfrukt/mogen frukt och jag och Jenny var karten. Jätteskoj!

Det var en bra dag igår, även om det var precis ett år sen vi fick beskedet att vi förlorat den lill*. Jag höll mig sysselsatt så höll man tankarna någotsånär långt borta, men på kvällen blev det jobbigt. Tände marshaller ute på gården...

Här i byn så har sjön frusit nu, och jag var nere igår och fotade lite, tyvärr bara med mobilen.







Otroligt vackert. Åkte ner dit idag en sväng också. Precis då jag kom ner kom en tjej på långfärdsskridskor över isen. Såg jättehärligt ut!
På fredag tapetserade jag och Ulrika vårt garage. Tyvärr fattades det en halv rulle tapet till att vi skulle blivit klara. Får beställa imorgon, så vi kan tapetsera klart nästa helg.
Såhär såg det ut när vi målat gipsplattorna på väggar och tak.

Förra helgen kaklade vi upp till halva väggen. Kommer bli smidigt att bara torka av då man smutsar ner. (Fotat med mobil, därför dålig bildkvalitet).

Och! här har vi vår UNDERBARA tapet. Den kommer från Décor Maison's kollektion Saga. Tapeten heter Robin Hood...

... och såhär ser den ut på nära håll. Folk tror att vi är galna som både kaklar och tapetserar garaget, men i och med att jag ska ha det som växthus vårtid så har vi fyra stoora fönster i söderläge och man får inte känslan av ett garage då man kliver in. Detta gör att vi bibehåller den känslan. Till sommaren ska vi klinkra golvet också, det blir nog antracitgrått.

Har fått en fin utmärkelse av Eva, och vill returnera den till henne och skicka den vidare till den andra bloggaren som jag brukar läsa - Nina. Denna ska egentligen skickas till 7 st, men jag läser inte så många bloggar :)
Cloudberrie (cloudberrie.blogspot.com)
Min härliga kollega som gör jobbet roligare.
Boxning, leenden och skratt mitt i vardagen.
Din blogg är så fin också!
Snöstjärna (snostjarna.blogspot.com)
Nina och jag har pratat med varandra på nätet
i åratal. Mycket har diskuterats och vi har stöttat
varandra. En helbra tjej!
I övrigt har inte så mycket hänt. Eller jo, en dyr sak. Vi har kopplat in en jordfelsbrytare som visade att vår varmvattenberedare inte var i så bra skick. Den bröt strömmen i hela huset. Vi har nu en helt ny fin där nere, som kostade 12.000 !!!! Perfekt inför jul, inte! Annars så har vi gjort vinter ute och staplat upp ved för en månad utanför massagerummet. Jag har fållat upp julgardiner så de bara är att hänga upp när det är dags. Längtar nu till jul då man får julpynta sitt alldeles egna hus för första gången!

4 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

FNISS så du sadlar om nu ;) KUL!

Ja visst ÄR det vackert utomhus nu, idag gick tjejerna och jag till Sandviken och gled på isen en stund i solen. Härligt!

Förstår att det var en tung dag igår *STOR KRAM*

Å vad häftig tapeten är!!! En riktig "bli glad" tapet. Måste ta mej för och komma upp till er och kika, snart...

TACK för awarden :)

STOR KRAM från Eva

♥ cloudberrie ♥ sa...

ja huvva, det är i Kullen!
Dessutom en fd elev
*RYSER*
Hur kan det gå så galet??? Var är världen på väg? detkryper skrämmande inpå husknuten...

Widénskan sa...

Åh vilka vackra bilder..
Du och Cloudberrie gör så att en gammal "norrläning" längtar lite hem när vintern börjar närma sig..
:-)

Kottemor sa...

Så vackra bilder så jag blir alldeles tagen!!!
Underbart!

Och grymt snyggt garage!;)
Spikmatta får jag av mamsen i julklapp jag med, måste ju vara väldans bra!

Vill skicka en kram till dig efter att ha halkat in från vår Cloudberrie och läst om vilken dag det var.

Om du är nyfiken att läsa om vem jag nu är som är hos dig och kika så släng iväg ett mail till cecandersson@hotmail.com, har bloggen låst av lite olika anledningar.

Fler kramar och hoppas att din tisdag är bättre:)