Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

onsdag 12 mars 2008

Fler projekt

Lycka! Två Black Magic pelargoner till har tittat upp! Hoppas att den sista nu inte sviker heller. Nya bud om inflyttningsdatum också, vi kanske får flytta in redan 25 mars. Det hade varit alldeles utomordentligt förträffligt då jag har påsklov då, hela veckan! Allt hänger på om husägarna vinner budgivningen för en lägenhet.

Jag stickar en del också. Har stickat några fårkoftor i Tilda-garnet från Svarta Fåret (började sticka för ganska precis ett år sedan), avancerade sedan från det till hålstickning i Bambino-bomull och har sedan fortsatt. Ska fota och sätta in det jag har kvar hemma. Håller nu på med en babyoverall i lindgrönt med vita mönster. Blir jättemysig!


Nästa stora projekt blir att sticka denna. Någon gång, inom inte alltför många år, så hoppas jag på att en liten kommer till oss och vill döpas i den :)
Vi har nämligen varsin familjeklänning och det känns lite dumt att "bara" välja en av dem, samtidigt som jag så länge tittat på den här, men tyckt att det blir väldigt dyrt då det går åt 15 nystan garn och de kostar à 36 kr. Detta tyckte jag ända tills jag var till en hemslöjdsaffär ute i byn där hon tar à 22 kr. En otrolig skillnad, så då äntligen får jag börja på den. Det lär ta lite tid, men eftersom inget smått är på gång så går det ju bra :)

2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad du är pysslig min vän! Du kommer att ha Gällivare Kommuns vackraste trädgård, det är jag bombsäker på. Kanske kan jag få hyra dig som "trädgårdsarkitekt" ;)

Jag vågade inte fråga dig om dopklänningen tidigare, men nu vet jag :) FIN är den!!! och vad mysigt att ha en egen klänning sen till babyn.

KUL att du har börjat blogga du med!!!

STOR KRAM från Eva

Anna-Maria sa...

JAg chansar på att du fortfarande ser att du får kommentarer. JAg snubblade in på din blogg när jag sökte efter stickade dopklänningar och skulle väldigt gärna vilja veta vad det här är för mönster.
maila mig gärna på anna-maria (a) aulin .se