Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

söndag 23 mars 2008

Påsk

Glad påsk på er som läser detta. Min påsk har nog mest bestått av att vara huslig, och att packa saker hittills. I torsdags när jag kom hem från jobbet åkte jag till växthuset och satte nya frön, på fredag var jag barnvakt och packade. Lördag bestod av städning och snöskottning och vid fyra åkte vi till Roberts bror med familj. Åt påskmat och hade det mysigt. Idag har jag packat, skottat snö igen och fört lite papper, metall och sånt där till återvinning = rensning i skåpen :)

Fröna som kom i jorden i torsdags var:

* Fackellilja (tror ej den kommer gå här uppe men jag provar ändå)
* Vit storklocka
* Daggsalvia
* Dockkrage
* Lobelia, två sorter
* Tvillingsporre
* Blomsterbuskbalsamin 'Tom Thumb Scarlet'
* Balsamin 'Topknot'
* Klotamarant
* Blåmåra
* Axrisp
* Någon typ av kaffeplanta
* Passionsblomma
* "Flamboyant" heter den på franska. Fanns på Réunion, och jag ville prova. Får se hur det går http://medlem.spray.se/lareunion/foto10-11.html så ser den ut på nära håll. Tänkte försöka ha den som krukväxt.

Axrispen har redan tittat upp. Var ner till växthuset och kollade på dem idag. De andra vill nog ha lite mer tid på sig. Tyvärr så har islandsvallmon gett upp verkar det som. Några få stackars spröt kvar där. Dock verkar de 750 jättevallmona klara sig bra, haha. Judas silverpenningar är riktigt kraftiga och fina också. Pelargonerna verkar må bra och växer de också. Det är såå mysigt att se när de kommer upp. Från en liten svart prick så kommer det upp ett helt liv.

Babyoverallen jag stickar på har nu bara ärmarna kvar och jag har inte mer garn. Typiskt! Får vänta till på tisdag, då ska jag hämta garnet till dopklänningen också. Har börjat försöka sticka spetsstickningen nertill med garn jag har hemma, och det är INTE lätt. Tror jag behöver träna lite så det blir snyggt innan jag ska börja sticka på den riktiga. Jaja, det kommer nog gå bra. Kul med utmaningar.

Robert åker till fjälls imorgon, förutsatt att det är bra väder. Jag ska vara i Gällivare en del och så ska jag och min mor ta oss en tur till IKEA någon dag. Ska kolla ut lite vad som kan behövas till huset och sen, när jag och svägerskan åker ner för att se Sound of Music i Luleå, så ska vi åka till IKEA dagen efter. Då ska jag shoppa lite mer tänkte jag :)
Flytten blir nog inte redan nästa helg, men inom två veckor i alla fall. HSB måste godkänna våra hussäljare innan de får flytta in.

I eftermiddag ska vi till svågern igen och äta mat. Idag blir det lammstek med vitlök och kaffe. Låter gott, vi får se.

Ha det så gott! Kramar från byn!

Inga kommentarer: