Om mig

Mitt foto
Du har nu kommit till min blogg. Jag är nybliven mamma till underbara Astrid. Till favoriterna i livet hör familjen, släkt och vänner, katten Asta, vårt hus, rosa och vita toner, blommor i massor! Jag blir mycket glad om du lämnar en kommentar!

måndag 17 mars 2008

Suck, vilken dag

Saker händer på ena arbetsplatsen man gärna kunnat vara utan. Skönt att slippa det för ett tag nu. Nya tag efter lovet. Känner mig rätt trött och slut igen nu efter denna dag... jag som tyckte jag hade hittat nya krafter men tji fick man.

Hjälpte svärmor i växthuset igår. Hon fyllde krukor med jord och jag "krukade" pelargonerna. Drygt 1 000 st hann vi få i jord. Av mina egna odlingar har nu Judas Silverpenningar spruckit fram fint, och pluggbrättet med jättevallmo (750 frön som verkar ha grott riktigt bra) och sibirisk vallmo har kommit upp fint. De fick komma in i växthuset igår. Stjärnflocka, spetsmössa, rosenblågull och prärielök ställdes i kylrummet i lördags så nu tror de att det är vinter. Sen får vi anordna lite vår och plocka fram dem i värmen igen så de börjar förhoppningsvis växa om 4-6 veckor.

Nu är det helt klart att flytten är nära. I slutet av nästa vecka får vi nycklarna och det kommer bli såå underbart härligt! Har packat lite i helgen. Får fortsätta packa denna vecka. Måste ju fota lillstugan också som vi bott i, i ett år nu tillsammans. Robert har dock bott där i tio(!) år.

Vi hade marknad här i stan i helgen. Köpte en mjuk skärbräda och disktrasor. Kände mig lite gammal faktiskt. Inköpen har ändrat karaktär om man säger så :)
Smet sedan in på Backman bosättning där jag fått en presentkort. Fyndade två underbara höga krukor/vaser ur serien Bonsai med tillhörande fat. Har lagt undan två små uppklippta barrträd hos Ruth som blommar i små små rosa blommor. Kommer bli såå fint! Tror jag placerar dem i köket tillsammans med min Cultlampa/burk-ensemble på fönsterbrädan. Kan bli snyggt.

Köksgardiner + bordslöpare är beställda från Rut Orrmalm-Olsson i byn som har tygtryckeri. Även till vardagsrummet, men de kommer jag hänga upp först till hösten där.
http://www.textilinredning.com/handtryckt_textil.html
Mönstret "bark" i grovt vitt linne med vitt tryck på blir det till köket, och mönstret "kvisten" blir till vardagsrummet. Där är gardinen i ett naturfärgat linnetyg med svarta, bruna och kopparfärgade kvistar. Även en kudde till soffan i samma tyg och mönster.

Nu när vi flyttar in blir det premiär för mina breda paneler med engelska rosor på.
Här kommer två bilder från min lägenhet jag hade innan jag flyttade till Robert.
http://medlem.spray.se/lareunion/vardagsrum1.JPG

På första bilden har jag klätt en liten pall med det tyget, och på andra bilden finns samma tyg som kuddar i hörnet i soffan. Ååh, så jag längtar efter soffan, och lampan!! För att inte tala om fammos spegelbyrå som är med på första bilden... kommer bli såå underbart att få plocka fram alla dessa möbler igen, som bara stått lagrade. (Tavlorna med rosa näckrosor på har jag fotat på Réunion.) Flytten är min räddning just nu, verkligen. Något att se fram emot!

1 kommentar:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Jadu vännen, vårt jobb TAR mycket av all ork och enegi... FÖR mycket detta läsår (om jag får vara lite gnällig såhär...) men nästa läsår, det blir GULD! ;) Ser så mycket fram emot att du ska vara hos oss heltid. Det blir TOPPEN!

Det är TUR vi har en vecka nu att "ladda upp oss" igen på ;) men du, fastna inte i rättningshögarna!!! Jag såg ju vad du tog hem och jag vet hur ambitiös du är. Så UNNA dig att vila oxå, MYCKET! Det behöver du! För sen har du alla NP... är rädd om dej och vill att du ska orka!

Vad vackra saker Rut trycker! Jag hade bara sett hennes älgar tidigare. Nu blir jag oxå sugen...

Vi verkar ha mycket lika smak! ;) Fast just nu är det knappt nåt vitt & rosa, som jag egentligen ÄÄÄÄLSKAR! men jag hade nåt ryck när vi flyttade in hit och "skrotade" stilen jag alltid hade innan. Din fd lägenhet skulle ha kunnat vara min fd också :)
Vi har nästan en likadan spegelbyra med! men jag fick min av mommo när jag fyllde 2 år, sen stod den hemma hos henne tills jag flyttade hemifrån.

Nu vill jag med ha VITT, VITT, VITT!!! Så i sommar ska det bli "operation Gör om" och till dass börjar jag med att byta skåphandtagen :)

Ha nu en HÄRLIG påskhelg!
Glad Påsk & STOR KRAM från Eva